اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

بازگشت به مدرسه | معلمان و دانش‌آموزان بیش از پیش به فناوری وابسته خواهند بود

  • کد خبر: ۴۲۰۸۹
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
بازگشت به مدرسه | معلمان و دانش‌آموزان بیش از پیش به فناوری وابسته خواهند بود
۵ ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا گذشته و سیاست‌گذاران و مقامات بهداشت عمومی گمان می‌کنند وقت آن رسیده است که دانش‌آموزان به کلاس برگردند. اما این اتفاق چطور باید بیفتد؟
سید زهیر موسوی | شهرآرانیوز؛ ۵ ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا گذشته و سیاست‌گذاران و مقامات بهداشت عمومی گمان می‌کنند وقت آن رسیده است که دانش‌آموزان به کلاس برگردند. مدارس و دانشگاه‌های سراسر جهان برای آغاز ترم جدید آماده می‌شوند و در این میان، یک چیز بسیار واضح است: معلمان و دانش‌آموزان بیش از هر زمان دیگری به فناوری وابسته خواهند بود.
 
برخی سخت عقیده دارند تا زمانی که واکسن کرونا تولید نشده است، مدارس و کالج‌ها باید بسته بمانند. برخی دیگر معتقدند هیچ تضمینی وجود ندارد که واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک برای همه در دسترس باشد و باور دارند که تأخیر در بازگشایی مدارس می‌تواند چالش‌های بزرگ‌تری برای کودکان و جامعه ایجاد کند. به هر حال، با توافق مقامات دولتی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، نحوه ارائه بهتر درس‌ها در این زمان بحرانی به یک دغدغه تبدیل شده است. در این شرایط، انتظار می‌رود از شیوه‌های ترکیبی یادگیری در مدارس استفاده شود به این صورت که دانش‌آموزان تنها چند ساعت در هفته برای یادگیری حضوری سر کلاس حاضر شوند و باقی دروس به صورت تکلیف‌درخانه به آن‌ها ارائه شود.
 
 
بازگشت به مدرسه | معلمان و دانش‌آموزان بیش از پیش به فناوری وابسته خواهند بود
 
 
برای دانش‌آموزانی که دروس غیرحضوری را به‌خوبی فرانگرفته‌اند، معلمان می‌توانند از طریق FaceTime که امکان آموزش فعال‌تری را فراهم می‌کند، به آن‌ها به طور خصوصی و تک‌به‌تک آموزش دهند. یکی از بارزترین مزایای یادگیری ترکیبی این است که به لطف وبلاگ‌ها، پیام‌رسان‌ها و ابزار‌های آموزش تعاملی، همکاری بین دانش‌آموزان و معلمان در یک محیط آنلاین می‌تواند بیش از حد معمول باشد. این شیوه تدریس دسترسی دانش‌آموزان به مطالب آموزشی را نیز آسان‌تر کرده است. دانش‌آموزان می‌توانند در هر مکان و هر زمانی به مطالب دوره دسترسی پیدا کنند. این شیوه همچنین با نامه‌های الکترونیکی، پیام‌رسان‌های فوری و دراپ‌باکس‌ها، استمرار بحث‌های کلاسی را تسهیل می‌کند. علاوه بر این‌ها، ارزیابی دانش‌آموزان با استفاده از آخرین فناوری‌ها بهبود یافته است.
 
 
بازگشت به مدرسه | معلمان و دانش‌آموزان بیش از پیش به فناوری وابسته خواهند بود
 
 
توجه به نکات منفی شیوه یادگیری ترکیبی نیز بسیار اهمیت دارد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این شیوه این است که به صورت پیش‌فرض، همه دانش‌آموزان باید به فناوری‌های روز دسترسی داشته باشند. گرچه امروزه اکثر بچه‌ها به iPad یا رایانه خانگی دسترسی دارند، این حقیقت برای دانش‌آموزان در نقاط مختلف جهان صادق نیست. سواد فناوری والدین نیز برای کمک به فرزندان خود در این شیوه یادگیری، می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که دانش‌آموزان در این شیوه‌های یادگیری معمولا از کلاس عقب می‌مانند، زیرا یادگیری آنلاین در مقایسه با کلاس‌های حضوری از جذابیت کمتری برخوردار است و آن‌ها ترجیح می‌دهند مطالب چند هفته را یکجا ببینند و بشنوند و این می‌تواند بر ادراک آن‌ها اثر بگذارد و نمره‌هایشان را پایین بیاورد.
 
 
بازگشت به مدرسه | معلمان و دانش‌آموزان بیش از پیش به فناوری وابسته خواهند بود
 
 
با افزایش نگرانی‌ها درباره شیوه آموزش دانش‌آموزان، غول‌های فناوری دنیا بیکار ننشسته‌اند. گوگل و مایکروسافت در زمان همه‌گیری کرونا با اجرای ویژگی‌های جدید و ارتقای Google Meet و Microsoft Teams به کمک دانش‌آموزان آمدند. اپل نیز یادگیری از خانه را آسان‌تر از همیشه کرده است. از آیپد تا پیشرفته‌ترین iMac Pro ها، اپل برای تکلیف‌درخانه، پخش زنده، تحقیقات آموزشی و موارد دیگر فناوری‌های مناسبی ارائه می‌دهد. بسیاری از نرم‌افزار‌های آموزشی در App Store نشان می‌دهند که کودکان می‌توانند به صورت خودآموز درس‌هایشان را فرابگیرند. بسیاری از این نرم‌افزار‌ها برای کودکان و نوجوانان، جذاب طراحی شده‌اند. در این میان، iPad و Apple Pencil نیز انقلابی در نحوه یادگیری و شیوه بیان و ابراز کودکان ایجاد کرده است.
 
با این حال، در این شرایط بحرانی، اهمیتی ندارد کودکانمان در خانه یا در کلاس آموزش ببینند. سلامت آن‌ها همیشه باید در اولویت قرار گیرد. بازگشت تدریجی به مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها در ماه‌های آینده بدون موانع و مشکلات نخواهد بود، اما با نگرشی درست و فناوری‌های مناسب، می‌توانیم به نسل بعدی کمک کنیم بهتر آموزش ببینند و دنیا را سر پا نگه دارند.
 

بیشتر بخوانید: 
 
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->